Torfs ondersteunt zijn e-commerce met een omnichannelmodel, waarbij klanten via de webshop, mobiel en via de kiosken in de winkels aankopen kunnen doen. Om de klant een naadloze shopervaring aan te bieden en de online conversie te verhogen, implementeerde Xplore Group bij Torfs een mobile-first aanpak.
Schoenen Torfs is een Belgisch familiebedrijf, opgericht in 1948. Torfs biedt een breed assortiment merkschoenen en accessoires aan via een netwerk van ruim zeventig winkels. Daarnaast kunnen klanten ook online shoppen.
Door het succes van de webshop kreeg Torfs te maken met met uitdagingen op het vlak van performantie, schaalbaarheid en conversie. Omdat 60% van de klanten de webshop bezoekt via een mobiel toestel, drong ook een nieuwe mobiele versie zich op.
Om de website te optimaliseren en de klantenervaring te verbeteren – zowel online als bij de kiosken – creëerde Xplore Group een naadloze shopervaring via een mobile-first oplossing. Klanten kunnen nu naadloos shoppen van eender welke locatie, op elk moment en met ieder toestel. De items in hun winkelmandje blijven daarbij altijd beschikbaar.
Xplore Group zorgde verder voor de correcte afstemming tussen het online gedrag van de bezoeker en het gedrag bij de kiosk, wat een aangepaste gebruikerservaring mogelijk maakt op de schermen in de winkel. In combinatie met eenvoudigere zoekfuntie en productcategorieën en een vlottere check-out leverde het project een aanzienlijke verhoging van de conversie op.
Xploration
Torfs zocht een oplossing om zijn multichannel verkoopmodel – met winkels, een webshop en kiosken– te verbeteren.Onze oplossing
Xplore Group koos voor mobile-first, waarbij de klant op eender welk toestel een naadloze shopervaring krijgt. Xplore Group implementeerde het nieuwe platform in slechts vier maanden tijd.
Integratie
- Mobile-first webshop gebouwd
- Optimalisatie in-store kiosks voor een omni-channel ervaring
- Gepersonaliseerde gebruikerservaring op basis van AI