Xplore Group heeft een opvallende marketingapp gecreëerd om de marketingcampagne van TheseDays Y&R en provider Telenet te versterken.
Moderne technologie heeft ons leven aanzienlijk verandert, maar hoe deden de mensen de dingen vroeger? De campagne genaamd ‘Vollenbak vooruit’ van Telenet zat vol verwijzingen naar het tijdperk van de analoge technologie. Om de campagne nog meer leven in te blazen, heeft TheseDays Y&R besloten om een marketingapp toe te voegen aan hun strategie.
Met de app die Xplore Group heeft ontwikkeld, kan de gebruiker een analoge wegwerpcamera nabootsen. De app biedt de mogelijkheid om maximaal vijftien foto’s nemen. Om een foto te maken moest je door een kleine viewfinder kijken. Je kreeg de foto’s te maken. Om een foto te maken, moet de gebruiker ook effectief door de kleine zoeker kijken. Net als vroeger worden de foto’s pas later ‘ontwikkeld’ en kan de gebruiker deze pas daarna te zien krijgen. De gebruiker moet ook een formulier invullen en de bestanden uploaden. Vervolgens zal Telenet de echte fotoprints naar het thuisadres van de gebruiker sturen.
Het duurde slechts drie weken voor Xplore om deze app te ontwikkelen, die beschikbaar is voor zowel iOS als Android. De app is getest op alle actuele iPhone-modellen en op een selectie van Android-smartphones. Xplore Group heeft TheseDays Y&R ook geholpen bij de praktische zaken rond de Apple App Store en Google Play Store, totdat de apps beschikbaar waren op beide platformen.
Cijfers
- 25.000 installs in de eerste twee weken
- 10.000 sessies per dag
- 76% dagelijks actieve users
- #1 in Apple App Store (Free apps)
- #1 in Google Play Store (New apps)
- Trending op Twitter
Xploration
Communicatieagentschap TheseDays Y&R wilde een catchy app om de campagne ‘Vollenbak vooruit’ van Telenet een extra boost te geven.
Onze oplossing
We hebben een interactieve mobiele app ontwikkeld die veel extra aandacht trok voor de campagne van Telenet.
Integratie
- REST/JSON communication with remote backend
- Facebook event tracking
Resultaat
Xplore Group heeft slechts in drie weken een coole app ontwikkeld en daarmee de marketingcampagne van TheseDays Y&R voor Telenet een extra boost gegeven. In no time stond de app bovenaan in de hitlijsten van de Apple App Store en Google Play Store.
“De app had precies dezelfde look & feel als een wegwerpcamera uit de jaren 80: kijken door de viewfinder, draaien aan een wieltje om een volgende foto te kunnen nemen en een teller om te zien hoeveel foto’s je al had genomen. De app maakte gebruik van realistische geluidseffecten.”