Xplore Group verbeterde de time-to-market van Telenet’s online initiatieven met 30% in minder dan acht maanden. Dit zorgt voor een betere gebruikservaring op de verschillende touchpoints, terwijl Telenet tegelijkertijd gerichter de klanten kan benaderen en de kosten verlaagd worden.
Telenet, de grootste kabeldistribiteur van België met meer dan 2,9 miljoen aangesloten (2021), zocht naar een consistentere gebruikservaring op zijn verschillende online touchpoints. Daarnaast wilde Telenet de time-to-market voor nieuwe online initiatieven verkorten.
Telenet heeft verschillende touchpoints, zoals de B2C-website en online shop, het B2B-platform en de supportwebsite, die voorheen nog niet geïntegreerd waren. Ook werd de content authoring verzorgd door de IT-afdeling, wat leidde tot een relatief lange time-to-market.
Xplore Group gaf de B2C-site en de supportwebsite een complete make-over met Adobe Marketing Cloud, waardoor de gebruikservaring, cross-channel en cross-device, verbeterde. Met Adobe Analytics en Adobe Target houdt Telenet elke interactie bij en biedt het bedrijf de juiste inhoud aan de juiste gebruiker op het juiste moment.
Cijfers
- 2,9 aangesloten gezinnen
- 30% kortere time-to-market
Xploration
Het doel van Telenet was om een betere gebruikerservaring op zijn verschillende touchpoints, met een kortere time-to-market voor nieuwe online initiatieven te kunnen garanderen.
Onze oplossing
Een nieuw marketingplatform biedt een betere gebruikerservaring, onafhankelijk van het gekozen kanaal of toestel.Integratie
- Adobe Marketing Cloud
- Adobe Analytics
- Adobe Target
Resultaat
De juiste content voor de juiste gebruiker, op het juiste moment. Superieure gebruikerservaring, cross-channel en cross-device. 30% minder time-to-market.
“De time-to-market voor nieuwe online initiatieven is met 30% gedaald. Dat betekent niet alleen minder kosten, maar ook dat we nu veel sneller kunnen reageren op de interacties met de klant.”
Manu Heirbaut, Software Development Manager, Telenet