Een branding uitwerken gebeurt in verschillende stappen.
Stap 1: Verkenning
Via gesprekken met de klant ontdekte Sidekick de essentie van de diensten en bedrijfscultuur bij Pebble. Op basis hiervan werd een diepgaande analyse gemaakt van het bedrijf, de markt en de doelgroep.
Stap 2: Naam
Brainstormen, brainstormen en nog meer brainstormen. En daaruit volgde de naam ‘Pebble’: een leidend steentje in de bergen – het perfecte symbool voor een bedrijf dat je doorheen de wereld van email marketing automation gidst.
Stap 3: Visuele identiteit
Sidekick zorgde voor het logo ontwerp en de juiste kleurkeuze om het merk de juiste uitstraling te geven.
Een rustig, typografisch logo met een dynamische swirl om de geleide reis te symboliseren. De swirl staat ook voor voortdurende beweging en innovatie. De blauwe en roze kleuren zijn vrolijk en stralen positiviteit en energie uit. En om de rust en balans te behouden werd er voldoende witruimte gebruikt.
Stap 4: Huisstijlgids
Dankzij een uitgebreide huisstijlgids met alle informatie omtrent het logo, kleuren, typografie, … heeft Pebble een leidraad voor alle toekomstige visuele communicatie.
Stap 5: Website
Tot slot werd er een gebruiksvriendelijke website gecreëerd om potentiële klanten de nodige informatie te geven.
Xploration
Een opkomende speler had een partner nodig voor de uitwerking van haar visuele identiteit en bijhorende website. Zij klopten hiervoor aan bij competence center Sidekick.
Onze oplossing
Sidekick brainstormde mee over de naam en ging aan de slag voor een sterke visuele identiteit die in lijn ligt met wat het merk doet.
Resultaat
Sidekick werkte aan een logo, de typografie en kleurenkeuze en een volledige huisstijlgids. Daarnaast lanceerde ze ook een website. In alle facetten, inclusief de naam, zie je het rustige, begeleidende karakter van ‘Pebble’ terug.