Een naadloze B2B shopervaring

Midocean, een van de meest toonaangevende leveranciers van promotionele producten, textiel en bedrukte relatiegeschenken in Europa, zocht een partner om hun webshop te upgraden. Ze gingen in zee met competence center Fenego om een e-commerce platform te creëren met focus op stabiliteit en performantie.

Midocean maakte al gebruik van Intershop voor de webshop, maar door een verouderde infrastructuur en complexe backend ontstonden verschillende beperkingen met een daling van klantentevredenheid als gevolg. Om de klantervaring weer op te krikken, werd de bestaande content verhuisd naar een vernieuwde Intershop omgeving in combinatie met SQL Server op Azure Cloud. Er werden ook verschillende functionele verbeteringen  doorgevoerd en nieuwe functies toegevoegd.

 

Het resultaat is een stijging van 15% in conversie en een klanttevredenheidsscore die ging van 6,8 naar 7,6! Bovendien is de nieuwe webshop 40% sneller en werd er het afgelopen jaar geen downtime geregistreerd. En daar houdt het verhaal nog niet op. Fenego stelde een roadmap samen voor de rest van het jaar zodat midocean’s klanten ook de komende jaren van een naadloze winkelervaring kunnen blijven genieten.

Xploration

Midocean had nood aan een vernieuwd e-commerce platform dat stabiel en snel was, met focus op de klantervaring. 

Onze oplossing

Competence Center Fenego verhuisde midocean’s bestaande webshop naar Intershop 7.10 en de cloud met een gebruiksvriendelijke en schaalbare B2B webshop als resultaat.

Integratie

  • Intershop 7.10
  • Microsoft Azure