Breng al je klanten dichter bij elkaar en ga volledig Omnichannel

Xplore Group heeft voor JBC een omnichannel-omgeving opgezet met Salesforce Commerce Cloud. Dit systeem ondersteunt de digitale interactie tussen JBC en haar klant, zowel online als in de fysieke winkels.

De vernieuwde webshop van JBC, die beschikbaar is in drie verschillende landen, versterkt de relatie tussen de Belgische moderetailer en haar klant. De webshop is ontwikkeld met behulp van Salesforce Commerce Cloud.

 

De website heeft als doel klanten te inspireren. Dat wordt onder meer gerealiseerd door redactionele pagina’s die worden beheerd met behulp van Amplience. Via ‘My JBC’ hebben klanten toegang tot persoonlijke informatie. Hier kunnen zij onder andere hun bestellingen online en offline bekijken en opvolgen, hun spaarpunten bekijken, een favoriete JBC-winkel selecteren en op basis daarvan zoekresultaten filteren, betaalkaarten opslaan om het uitchecken te versnellen en nog veel meer.

 

Bovendien heeft Xplore Group ook een kioskapplicatie ontwikkeld die de klant ondersteunt tijdens hun bezoek aan JBC. Deze applicatie wordt gebruikt op vierhonderd kiosken in meer dan honderdvijftig JBC-winkels. Met behulp van de applicatie kunnen klanten de hele collectie bekijken en nagaan of een specifiek item beschikbaar is in de winkel of op een andere locatie.

screenshot Jbc

Cijfers

  • Webshop in drie landen
  • 400 kioskschermen in 150 winkels
  • De 2de webshop in Europa op basis van Salesforce Mobile First Architecture

Xploration

JBC zocht een oplossing om de omnichannel-ondersteuning van de klant in de praktijk te brengen.

Onze oplossing

Xplore Group heeft een omgeving ontwikkeld die klanten van JBC een complete omnichannel-ervaring biedt. De oplossing combineert een webshop met een uitgebreid aanbod aan inhoud met een applicatie voor kiosken in de winkels.

Integratie

  • Inriver (PIM)
  • Omnichannel Integration Layer (OMS)
  • Selligent (CRM)
  • Centric OBP (POS, loyalty, gift card)
  • Amplience (CMS and Dynamic Media Service)
  • Google Analytics & Tag Manager
  • Ingenico (PSP)
  • Salesforce CDN (Cloudflare)
  • Logistics integration with DPD

Resultaat

De webshop en de kioskapplicatie brengen JBC en twee miljoen klanten dichter bij elkaar. JBC profiteert optimaal van de combinatie van de webshop en de fysieke winkels. Klanten krijgen zo een echte omnichannel-beleving aangeboden.