Inzicht in analytics voor D’Ieteren Auto

D’Ieteren Auto, een toonaangevende auto-importeur in België, vertegenwoordigt merken als Audi, Volkswagen, Skoda, Seat en Porsche. De laatste jaren ziet D’Ieteren een toename van online research wanneer klanten een nieuwe auto willen kopen. In sommige gevallen worden auto’s zelfs volledig online gekocht, vooral op de tweedehandsmarkt. Bij D’Ieteren Auto wilden ze een beter zich op hun digitale datalandschap en deden daarvoor beroep op de kennis van competence centre Stitchd.

De digitale verschuiving in de auto-industrie

Aangezien het kopen van een auto voor veel consumenten nog steeds als een tijdrovend proces wordt beschouwd, ondergaat de sector een digitale verschuiving. Traditionele fysieke interacties, zoals showroombezoeken en autobeurzen, worden geleidelijk vervangen door online research door potentiële klanten. Hoewel de fysieke ervaring nog steeds cruciaal is, is effectieve online targeting tijdens de oriëntatiefase van essentieel belang geworden.

Digitale uitdagingen aanpakken

Het definiëren en meten van de buyer’s journey vereiste aanvankelijk het gebruik van een diverse reeks digitale platforms van de verschillende automerken binnen de D’Ieteren-groep. Dit leidde tot uitdagingen bij het vergelijken van klantgegevens en het verkrijgen van bruikbare inzichten. Een gebrek aan gecentraliseerde dataverzameling belemmerde datagedreven besluitvorming.

Herstel van controle over data

Door samen te werken met Stitchd, heeft D’Ieteren Auto het digitale datalandschap opnieuw vormgegeven, waardoor een uniforme en betrouwbare gegevensverzameling mogelijk werd. Dit heeft geleid tot hernieuwd vertrouwen in de gegevenskwaliteit en de beschikbaarheid van bruikbare inzichten en rapportages.

Xploration

Gezien de toename van online research in de zoektocht naar een nieuwe auto had D’Ieteren Auto nood aan een beter zicht op hun digitale datalandschap.

Onze oplossing

Door samen te werken met Stitchd heeft D’Ieteren Auto hun digitale datalandschap opnieuw vormgegeven. Hierdoor kunnen ze beroep doen op een uniforme en betrouwbare gegevensverzameling, wat leidt tot hernieuwd vertrouwen in de gegevenskwaliteit en de beschikbaarheid van bruikbare inzichten en rapportages.

Resultaat

  • Uniforme gegevensverzameling: Alle gegevens worden nu op consistente wijze verzameld via een merkonafhankelijk meetraamwerk op alle platforms.

 

  • Gerichte communicatie: Dankzij uniforme gegevensverzameling kan D’Ieteren Auto nauwkeuriger mediavolging uitvoeren en de gegevensverzameling op verschillende platformen optimaliseren, wat resulteert in beter gerichte klantcommunicatie.

 

  • Betrouwbare gegevens: Door hernieuwd vertrouwen in de gegevens en toegang tot bruikbare inzichten via dashboards, kan D’Ieteren Auto nu een datagedreven digitale strategie ontwikkelen.